עבודות בגובה – כך תשמרו על הבטיחות

עבודה בגובה יכולה להיות דבר מסוכן, שמצריך שמירה על אמצעי בטיחות ונקיטת אמצעי הזהירות המתאימים. עבודה בגובה נדרשת במגוון מקרים, החל מביצוע עבודות בנייה באתרי בנייה ועד עבודות של איטום במבנים, גזימת עצים, ניקיון חלונות של בניינים גבוהים באמצעות סנפלינג ועוד. 

כדי למנוע תאונות ופציעות בזמן העבודה בגובה, ישנם נהלים ותקנות ברורים שיש לשמור עליהם. חברות המבצעות עבודה בגובה על בסיס קבוע, יודעות לדאוג לביטחון של העובדים שלהן, אך חשוב מאוד שגם הפועלים עצמם יכירו את תקנות הבטיחות בגובה, ויידעו כיצד למגן את עצמם ולהישמר. 

עבודה בגובה היא דבר שצריך להשאיר לאנשי המקצוע, שיודעים כיצד לעבוד בבטיחות, ולכן חשוב שכל מי שאינו מוסמך לכך, לא יבצע עבודות בגובה, גם אם הוא חושב כי הוא יודע כיצד לשמור על עצמו. יש להשאיר את העבודה בגובה לגורמים מקצועיים ומנוסים, גם כאשר מדובר בביצוע עבודה מהירה וקטנה יחסית. למרבה הצער, אנשים רבים נפגעו ונפגעים כתוצאה מעבודה בגובה, ולכן יש להשאיר את המלאכה הזו לאנשים מיומנים שיודעים להתמגן ולעבוד נכון בגובה.   

תקנות הבטיחות בגובה

בשנת 2007 פרסמה המדינה תקנות לעבודה בגובה, שנועדו לתת מענה לתחום שלא היה מספיק מפוקח ומסודר עד אותה העת. התקנות נועדו כדי להגדיר מהי עבודה בגובה וכיצד נכון לעבוד בתנאי גובה במגוון שיטות עבודה. התקנות גם מגדירות את ההכשרה הנדרשת כדי לבצע עבודה בגובה ואת ההסמכות הנדרשות. 

עבודה בגובה, כפי שהיא מוגדרת בתקנות, היא כל עבודה שיש בה סכנת נפילה של 2 מטרים ומעלה, וגם כל עבודה שמתבצעת בגובה ללא גידור או מעקה, עבודה המצריכה הטיה של הגוף ביותר מ-45 מעלות מעבר לגדר או למעקה וכן כל עבודה שאותה מבצעים מתוך בימה מתרוממת, סל הרמה או פיגום.  

כדי לעבוד בעבודה מסוג זה, כל עובד צריך לעבור הכשרה מיוחדת לעבודה בגובה, ומי שלא עבר הדרכה שכזו, אינו רשאי לעבוד בתנאי גובה מסוכנים. 

עבודות בגובה - כך תשמרו על הבטיחות

ביצוע הכנות מקדימות לעבודות בגובה

כדי לשמור על הבטיחות בזמן העבודה בגובה, יש קודם כל לבצע את כל ההכנות המקדימות לפני תחילת העבודה. יש לוודא כי כל הציוד שלו נזדקק יהיה מוכן בהישג יד, יש לוודא כי כל אמצעי הבטיחות שלנו תקינים ומוכנים לשימוש, בין אם מדובר בקסדת עבודה או בחבלים לביצוע עבודת סנפלינג. בנוסף לכך, חשוב תמיד שיהיה מישהו על הקרקע שניתן יהיה לתקשר איתו בזמן העבודה, וכך לסייע לשמירה על הבטיחות.  

שמירה על היציבות בזמן עבודות בגובה

כדי לעלות לגובה, ניתן להשתמש בכלים שונים, כמו מנוף, סל נשיאה, סולם גבוה וכדומה. חשוב מאוד לשמור על כך שאתם יציבים מאוד בזמן העלייה לגובה, וכי האמצעי שבו אתם משתמשים הוא שלם ותקין ויכול לשמור על היציבות שלכם ולמנוע נפילה. תקנות הבטיחות בגובה מתייחסות באופן ספציפי לסוגים שונים של כלי נשיאה לעבודה בגובה, וחשוב להכיר את ההנחיות כדי להישאר שמורים ובטוחים. 

שימוש בסנפלינג במקרה הצורך

חלק מהעבודות בגובה מתבצעות באמצעות סנפלינג. הסנפלינג נמצא בשימוש נפוץ כאשר מנקים חלונות של בניינים גבוהים, מבצעים עבודות שיפוץ ושיקום חיצוניים, מניחים אריחים וחיפויים ועוד. כאשר משתמשים בציוד סנפלינג, חשוב להקפיד על כל אמצעי הבטיחות הרלבנטיים לסוג עבודה זה. חשוב להיות ממוגנים מבחינת הלבוש והקסדה, וחשוב לוודא כי הכבלים עצמם תקינים וכל אבזמי הבטיחות תקינים וכך לשמור על הבטיחות המרבית. 

חמד הנדסה ואיטום – מומחים בעבודות בגובה

חברת חמד הנדסה ואיטום מתמחה בביצוע עבודות גובה בעזרת סנפלינג. החברה מבצעת איטום קירות חיצוניים בגובה באמצעי זה, ומקפידה על שמירה מרבית על הביטחון והבטיחות של העובדים. מתן שירותי איטום בסנפלינג הוא דבר די ייחודי, ולא כל חברת איטום תוכל להעניק שירותים מהסוג הזה. לכן, פעולות איטום שמצריכות עבודה חיצונית בגובה רב מצריכות ידע מקצועי נרחב וניסיון בביצוע איטום באמצעות סנפלינג. 

החברה מציעה גם שירותים רבים נוספים, כמו איתור נזילות ושיקום מבנים. צוות החברה הוא מיומן ומנוסה, ומעניק שירותים מקצועיים ואמינים ללקוחות הרבים של החברה. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה ובקשה, ולקבל ייעוץ בכל מה שקשור לביצוע עבודות הנדסה ואיטום ברחבי הארץ.