איטום גגות מרוצפים

החלק החשוף ביותר לפגעי מזג האוויר בבניין כולו הוא ללא ספק הגג. לאורך השנים, עשוי הגג להיות מוצף במי גשמים והאיטום שבו נחשף לשחיקה רבה. לעתים, מספיק שילוב של חורף קשה אחד וניקוז לא תקין כדי לגרום לנזקים יקרים ומורכבים. כל עוד מדובר בגג סטנדרטי, אמנם, איטום הגג הוא פשוט למדי וניתן לבצע את המשימה בעלויות יחסית נוחות. עם זאת, כשזה מגיע לאיטום גגות מרוצפים, הדברים נעשים מורכבים פי כמה.

מעבר לעובדה שהתהליך עשוי להיות ארוך ומסובך יותר, סביר להניח שנרגיש את ההבדל גם בכיס שלנו. אם נבחר לבצע עבודה יסודית שתחזיק לאורך זמן, אנו צפויים לשלם עבור איטום גג מרוצף מחיר לא מבוטל. על אף שמדובר בעבודה לא זולה, חשוב שלא נחפש הזדמנות לחסוך ונשקיע בעבודה מקצועית ואמינה שתפתור את הבעיה אחת ולתמיד. הצוות המקצועי של חמד הנדסה ואיטום מזמין אותך לבצע איטום גג מרוצף באופן מקיף ויסודי ולמנוע את המשך התדרדרות המבנה שלך. את מה שיהיה עליך להשקיע בעבודת האיטום, ניתן יהיה לחסוך לאורך שנים על ידי הימנעות מתיקונים וסיכוני בטיחות מיותרים.

איטום גגות מרוצפים

מדוע איטום גג מרוצף הוא מורכב יותר?

מאחר והגג מכוסה באריחי ריצוף, לא ניתן להניח שכבת איטום ישירה. ברוב המקרים, נזקי המים נמצאים מתחת לפני השטח ונובעים מרטיבות שחלחלה דרך החריצים שביניהם. במקרים רבים, נעשה שימוש גם בגגות ברובה שאינה אטומה למים ולכן, נצטרך למצוא פתרון שגם יאטום את השטח למים וגם יאפשר לנו להמשיך ליהנות מהריצוף בגג.

אז איך מבוצע איטום גגות מרוצפים?

ישנן מספר שיטות זמינות לאיטום גג מרוצף בצורה מקצועית. עם זאת, לא כולן יתאימו בהכרח לכל גג. כדי לוודא שהתהליך שנבחר בו אכן יפתור את הבעיה, חשוב להסתייע ביועץ איטום לפני ביצוע התהליך. יועץ האיטום יבחן א מצב הגג לעומק וימליץ על השיטה המתאימה ביותר. ברוב המקרים, יבוצע אחד מהתהליכים הבאים:

פירוק הריצוף, איטום והרכבה מחדש

שיטה זו לאיטום גגות מרוצפים היא אמנם הארוכה ביותר וגובה מחיר בלתי מבוטל. עם זאת, אנו קונים כאן הרבה יותר מאיטום, אנו קונים שקט נפשי וביטחון בידיעה שפתרנו את הבעיה מהיסוד והסיכוי שנגלה בעוד שנה-שנתיים סימני רטיבות חדשים הוא נמוך מאוד.

מאחר וברוב המכריע של המקרים הרטיבות נמצאת מתחת לריצוף, הסרתו לפני עבודת האיטום תאפשר לנו לטפל בה באופן מקיף וככל שהדבר נדרש, גם לתקן את השיפוע כדי לאפשר ניקוז יעיל יותר.

  • בשלב הראשוני ביותר, יפורק הריצוף כולו ותפורק שכבת האיטום הישנה שניזוקה. כאן, בדרך כלל, יידרש ייבוש יסודי של האזור מכל המים שהצטברו בו.
  • לאחר מכן, ייבחן שיעור השיפוע של הגג לכיוון מערכת הניקוז ובמידת הצורך, ייערכו בו שינויים.
  • בהמשך, תונח שכבת פריימר שתאפשר היקשרות אופטימלית של חומר האיטום לשטח הגג.
  • על גבי שכבת הפריימר, יונחו יריעות ביטומניות איכותיות.
  • לבסוף, לאחר שתיבחן עמידות האיטום החדש על ידי הצפת הגג במים, ירוצף הגג מחדש באריחים והחריצים ייאטמו ברובה ייעודית.

איטום המרווחים בריצוף הקיים

במקרים מסוימים, ייתכן שהטיפול בחריצים שבין האריחים יספיק. כאן, תבוצע חריצה מחדש בין אריחי הריצוף עם מסור דיסק ולאחר ייבוש הרטיבות באזור, יונח חומר איטום במרווחים. חשוב אמנם שנזכור, בשיטה זו ייתכן מאוד שנחמיץ רטיבות הכלואה מתחת לריצוף ובמקרה כזה, יהיה עלינו לחזור על התהליך תוך זמן קצר.

הפתרון הטוב ביותר הוא מניעה מבעוד מועד

כדי להבטיח איטום גג מרוצף שיהיה אמין ויחזיק לאורך זמן, חשוב לשלב ייעוץ איטום מקצועי כבר בשלב הבניה. שילוב מומחה איטום לפני ריצוף הגג יאפשר לך להבטיח שהשיפועים ראויים, כי יותקנו רולקות בטון וספי הפרדה שימנעו חלחול מים וכי האיטום יבוצע עם החומרים האיכותיים ביותר.

נשמח להציע לך עבור איטום גג מרוצף מחיר משתלם

על אף שלרוב ייגבה מאיתנו עבור איטום גג מרוצף מחיר גבוה יחסית, אנו בהחלט לא חייבים לשלם את המחירים הגבוהים ביותר בשוק כדי לקבל תוצאות איכותיות. אנו בחמד הנדסה ואיטום מציבים את ההקפדה על סטנדרטים מקצועיים מחמירים בראש סדר העדיפויות שלנו ומאפשרים לך ליהנות מתוצאות ברמה הגבוהה ביותר במחיר המותאם לתקציב שלך. לקבלת הצעת מחיר לאיטום הגג, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו כעת.