איטום גג רעפים

כיום, רוב הבניינים בישראל מכילים גג שטוח והרעפים הקלאסיים הולכים והופכים למחזה נדיר. עם זאת, במקומות שונים בארץ, ובעיקר ביישובים חקלאיים כמו מושבים וקיבוצים, ניתן למצוא עוד לא מעט בתים צמודי קרקע המכילים רעפים. מטבע הדברים, בכל מקום בו נוכל למצוא גגות רעפים, נוכל למצוא גם צורך גובה באיטום גגות רעפים. מדובר במשימה הדורשת מומחיות מקצועית והיכרות עם מגוון סוגי הרעפים הקיימים כיום בשוק. להבדיל מאיטום גג שטוח, כאן נצטרך להתייחס גם לרעפים וגם לשכבת האיטום המצויה תחתם כדי להבטיח שמים וקור לא יחדרו אל המבנה.

כדי ליהנות מגג רעפים שיספק לך את המראה הכפרי הנעים והקלאסי מבלי לוותר על חווית שימוש נעימה, אמינה ובטיחותית, דרוש לך מומחה איטום. חמד הנדסה ואיטום מעמידה לרשותך אנשי מקצוע מהמובילים בישראל המתמחים בעבודות איטום ותיקון נזילות בגג רעפים. זו ההזדמנות שלך לטפל בבעיית האיטום אחת ולתמיד.

מתי נזדקק לאיטום גגות רעפים?

אחד היתרונות המשמעותיים בגגות הרעפים הוא ששכבת האיטום אינה חשופה ישירות לתנאי הסביבה. שכבת הרעפים החזקה והעמידה מאפשרת לשמור על האיטום למשך שנים ומספקת אלמנט הגנה נוסף מפני פגעי מזג האוויר. עם זאת, נזקים שונים לרעפים אינם מהווים אירוע נדיר ועשויים לגרום לחלחול נוזלים מבעדם אל האיטום ומשם, הדרך לאיטום מחדש אינה ארוכה. אלו כמה מהגורמים העיקריים לנזקים לרעפים שעשויים לדרוש עבודות איטום גג רעפים:

הצטברות פסולת ואבק

גגות רעפים מיושמים לרוב במבנה משופע המאפשר זליגת מים מן המבנה ללא הצטברויות שעשויות לגרום לחלחול. כדי להבטיח שאכן כל המים יזלגו, קיימת מסילה עמוקה בכל אחד מהרעפים היוצרת מעין תעלה המאפשרת למים לזלוג מטה מבלי לחדור מבעד לרעפים. כל עוד המסילה נותרת פנויה ותקינה, הניקוז אכן עובד ביעילות. עם זאת, לאורך השנים עשויות המסילות לצבור לכלוך וכשייסתמו לחלוטין, המים עלולים לעלות על גדותיהם ברעפים המלוכלכים ולבסוף לזלוג בין הרעפים אל שכבת האיטום.

פגיעות פיזיות ברעפים

לעתים קרובות הגג נושא עליו התקנים שונים כמו דודי שמש או צלחות לוויין. לא פעם, מספיקה רוח חזקה כדי לגרום להתקנים אלו ליפול על רעפים ולשבור אותם. במקרים אחרים, עצים עשויים לקרוס בעת סערה ולשבור רעפים. לבסוף, אנשי מקצוע המבצעים התקנות על הגג עשויים גם הם להסב נזקים לרעפים.

שחיקה טבעית

גם רעפים חזקים העשויים בטון או טרקוטה עשויים להישחק עם הזמן כתוצאה מחשיפה ארוכת שנים לשמש חזקה, לירידת משקעים ולרוחות.

מן הרגע שהרעפים ניזוקו, הגג שלנו למעשה חשוף ותוך זמן קצר, קור ומים עשויים לחדור אל המבנה. ככל שזיהית כל נזק לרעפים, חשוב לפעול במהירות ולפנות למומחה לאיטום גגות רעפים לפני שהרטיבות תתחיל להסב נזקים למבנה.

כיצד מבצעים איטום גג רעפים?

איטום ותיקון נזילות בגג רעפים דורש מיומנות רבה והיכרות עם טווח רחב של תקלות ופתרונן. כאן, יהיה על מומחה האיטום שלך לספק מענה לשני אלמנטים במקביל – תיקון הרעפים והנחת איטום איכותי תחתיהם.

בשלב הראשוני, יהיה על מומחה האיטום שלך לבצע הערכת נזקים ולבחון האם מים חלחלו אל שכבת האיטום. ככל שקיימת רטיבות, יהיה צורך לפרק את הרעפים כדי לחשוף את האיטום ולהניח שכבה חדשה. שיטת האיטום האמינה והאיכותית ביותר להנחה תחת רעפים היא באמצעות יריעות ביטומניות לבנות מאיכות גבוהה. היריעות מותכות זו לזו בחום ויוצרות שכבה אחידה ובלתי חדירה שתמנע חדירת מים. במקרים אחרים, ייעשה שימוש בחומר איטום אקרילי. על אף שמדובר בשיטה מהירה וזולה יותר, היא לא מספקת את אותה יעילות ולרוב הבעיה תחזו על עצמה תוך זמן קצר. לכן, השימוש בה לא מומלץ.

ככל שקיימים סדקים ושברים ברעפים, יש להחליפם או במידת האפשר לתקנם באמצעות חומרים ייעודיים לתיקון ואיטום רעפים.

פתרון מקיף ושלם לאיטום גג רעפים

נדרש עבורך שירות תיקון נזילות בגג רעפים? הגיע הזמן לבצע טיפול מעמיק בגג שלך ולמנוע נזקי מים? זהו הזמן להפקיד את הגג שלך בידיים מקצועיות ונאמנות ולערוך תיקונים באיכות מקצועית בלתי מתפשרת. מומחי האיטום שלך בחמד הנדסה ואיטום עומדים לרשותך בכל עת וישמחו לסייע לך להעריך את מצב הגג ולהתאים עבורך את השירות המתאים ביותר במחיר משתלם. לקבלת הצעת מחיר, ניתן להשאיר את פרטיך באתר.