יתרונות וחסרונות של איטום ביריעות ביטומניות

איטום הגג מפני רטיבות וגשם הוא חלק בסיסי וחשוב מהתחזוקה השוטפת בכל בניין מגורים. האיטום צריך להתבצע אחת לכמה שנים, בהתאם לשיטת האיטום שבה בוחרים להשתמש. איטום הגג הוא הדרך היחידה למנוע נזקים של גשמים בחורף וחלחול של מים לתוך המבנה. 

קיימות כיום מספר שיטות נפוצות לביצוע האיטום, כאשר הפופולרית ביותר היא שימוש ביריעות ביטומניות. מדובר בשיטה שנכנסה מאוחר יותר לתחום האיטום, לאחר שבמשך שנים רבות היה נהוג לבצע איטום בעיקר בעזרת זפת חמה. 

למרות ששיטת היריעות היא הנפוצה ביותר, ישנם עדיין מומחי איטום שחלוקים בדעתם לגבי מהי שיטת האיטום המומלצת ביותר. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה, וכדאי להכיר אותם ואת הטכניקות השונות, כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר כאשר אתם מזמינים איש מקצוע לבצע איטום בגג. 

השיטות הנפוצות לאיטום גגות

שתי השיטות הנפוצות ביותר לביצוע איטום בגג הן הנחת יריעות ביטומניות וזיפות. ישנן גם שיטות נוספות, העושות שימוש בחומרי איטום אחרים, אך השימוש בהן הוא פחות שכיח. כאשר מבצעים איטום באמצעות זיפות, שופכים זפת חמה על הגג, והיא מחלחלת ויוצרת משטח אטום למים. מדובר בשיטה שפעם הייתה נפוצה מאוד, כאמור, אך מאז שנכנסו לשוק היריעות הביטומניות, היריעות תפסו את המקום הראשון בתחום האיטום. 

איטום באמצעות יריעות ביטומניות נעשה על ידי הנחה של היריעות בשכבות על גבי הגג. היריעות עשויות מחומר אטום למים ולרטיבות, ועל ידי כיסוי הגג עם היריעות, נוצרת שכבת איטום שדרכה המים אינם יכולים לעבור. היריעות עצמן עשויות משילוב של פחם, אספלט ופצלי שמן, והן מגיעות בגדלים שונים שאותם ניתן להתאים לכל גג. האיטום שהן מספקות הוא הרמטי מאוד ויציב, ולכן נחשבות לאמצעי איטום מצוין, ולא רק לגגות בתים. 

איטום ביריעות ביטומניות

יתרונות של יריעות ביטומניות

לשימוש ביריעות ביטומניות יש כמה יתרונות מובהקים. ראשית, הן מספקות איטום מצוין, שהוא בלתי חדיר לחלוטין למים. בנוסף לכך, היריעות עמידות מאוד, וכמעט בלתי אפשרי לקרוע אותן. זה אומר שהן עמידות לפגעים פיזיים שונים והן נשארות שלמות גם לאחר מספר רב של שנים. 

מבחינה טכנית, קל יחסית לפרוש את היריעות על גבי הגג. ניתן לכסות באמצעותן גם שטחים גדולים מאוד, מפני שהן מגיעות בגדלים ורוחבים שונים, בהתאם לצורך. כאשר מניחים אותן, ניתן למתוח את היריעות ולהתאים אותם לגודל שאליו זקוקים. יתרון נוסף מבחינת השימוש בהן הוא שהן אינן מלכלכות, בניגוד לשימוש בזפת, שיכול להיות מלכלך ביותר. 

אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של היריעות הביטומניות הוא שהן מחזיקות מעמד לאורך שנים. למעשה, אורך החיים של יריעות לאיטום הגג הוא לפחות 10 שנים. מסיבה זו, אנשי המקצוע שמשתמשים ביריעות מעניקים אחריות ארוכת טווח על העבודה שלהם, מאחר והם סומכים על העמידות של החומר. 

העמידות של היריעות ואורך החיים הממושך שלהן, הופכים אותן למשתלמות מאוד גם מבחינה כלכלית, ומדובר בהחלט בפתרון שיכול לחסוך כסף לאורך זמן. 

האם יש חסרונות לשימוש ביריעות הביטומניות?

באופן כללי, אין המון חסרונות לשימוש ביריעות הביטומניות. הן עמידות ויעילות לאורך זמן, ומהוות השקעה כדאית. יחד עם זאת, החיסרון העיקרי שלהן בא לידי ביטוי בגגות שיש עליהם מספר רב של פריטים. מדובר על פריטים כמו דודי שמש, צלחות לוויין וכיוצא בזה. מכיוון שהיריעות עצמן הן די רחבות וארוכות, קשה יותר להניח אותן כאשר ישנם גורמים מפריעים שכאלה על הגג. 

לכן, במקרים רבים שבהם יש הפרעה ליריעות, מבצעי העבודה נאלצים לפנות באופן זמני את הגג עד לסיום העבודה, או להמליץ לדיירי הבניין להשתמש בשיטת איטום אחרת. כמובן שאם נאלצים לפנות את הגג, הדבר יכול לייקר את העבודה ולהאריך את המשך שלה.  

איטום גגות עם חמד הנדסה ואיטום

חברת חמד הנדסה ואיטום היא חברה מובילה בתחום האיטום בישראל. החברה מעניקה שירותי ייעוץ מקצועיים בנושאי איטום, וערוכה להעניק ייעוץ מקצועי, אמין ומקיף. הצוות של חברת חמד הנדסה מעניק לא רק ייעוץ, אלא גם מבצע פרויקטים מורכבים של איטום גגות, בשיטה המתאימה ביותר לכל מקום שבו הוא עובד. החברה מתמחה גם בתחומי קבלנות נוספים, כמו שיקום מבנים ואיתור נזילות, והיא תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ובקשה מקצועית.